Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:29:16+01:00
-Kształtują warunki życia na Ziemi. Wytwarzają tlen i pochłaniają dwutlenek węgla. Chronią glebę przed erozją i kształtują klimat w skali lokalnej i globalnej.

-W warunkach naturalnych stanowią początkowe ogniwo w łańcuchach pokarmowych i są podstawą żywienia człowieka. Są źródłem pokarmu – bezpośrednim, na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim, jako pasza dla zwierząt hodowlanych. Dostarczają przypraw i służą do otrzymywania olejów i alkoholi.

Wiele surowców pochodzenia roślinnego wykorzystywanych jest do rozmaitych celów w gospodarce człowieka. Do najważniejszych należy surowiec drzewny, z którego wytwarzane są deski, sklejki, papier, tektura, gaz drzewny, węgiel drzewny, dziegieć, garbniki, żywice.
2009-12-19T20:30:33+01:00
Cóż postaram się odpowiedzieć w prostych myślnikach:

-pokarm
-źródło witamin
-produkcja
-ozdoba w ogrodzie, sadzie
-proces fotosyntezy dostarczający tlen niezbędny do życia
-pozyskiwanie różnych surowców (drewno, papier żywica)
-substancje odżywcze

Mam nadzieję, że pomogłem.
2 3 2