Podaj czynniki klimatotwórcze , które decyduja o tym , że :
a) w Moskwie zimy są mroźniejsze niż w Londynie
b) na Kilimandżaro pokrywa śniezna utrzymuje się przez cały rok
c) najniższą temperaturę powietrza na Ziemi zanotowano na stacji Wostok ( Antarktyda) , a nie w Warszawie
d) Morze Norweskie w okolicach Narwiku niegdy nie zamarza , a Zatoka Botnicka jest zamarznięta przez kilka miesięcy w roku .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T20:41:19+01:00
A) odległość od mórz i oceanów.
b) wysokość nad poziomem morza.
c) szerokość geograficzna.
d) prądy morskie.
1 5 1
2009-12-19T20:40:45+01:00
A) odległość od mórz i oceanów.
b) wysokość nad poziomem morza
c) szerokość geograficzna
d) Morze Norweskie to morze bezpośrednio połączone z oceanem wiec jest to morze otwarte i zamarzniecie jest w tym wypadku niemożliwe. Natomiast Zatoka Botnicka jest zatoką zamkniętą i jej wody są bardziej podatne na zamarzanie, więc PRĄDY MORSKIE
1 5 1
2009-12-19T20:42:22+01:00
A) w Moskwie klimat kontynentalny; im dalej od morza czy oceanu, tym roczna amplituda temperatur jest większa
b)im wyższa wysokość npm tym zimniej
c)im większa szerokość geograficzna, tym niższa temperatura
d)zat. botnicka- zbiornik śródkontynentalny, m.norweskie- zbiornik otwarty na ocean
1 4 1