Odpowiedzi

2009-12-19T21:21:19+01:00
1)Dziady to dramat o istocie społeczeństwa , ponieważ występują tam elementy fantastyczne duchy oraz prawdy moralne o ludziach.

2)Prawdy moralne

,,Kto nie dotknął ziemi ni razu
Ten nigdy nie może być w niebie''

,,Kto nie był człowiekiem ni razu
temu czlowiek nic nie pomoże''

,,Kto nie doznał goryczy ni razu
ten nie dozna słodyczy w niebie''
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T21:30:22+01:00
Zadanie2

-Duchy lekkie-Józio i Rózia (aniołki)
"...kto nie doznał goryczy ni razu ten nie dozna słodyczy i w niebie."-Zaznanie w życiu trosk i cierpienia jest warunkiem szczęścia po śmierci, co podkreśla przysłowie "cierpienie uszlachetnia"

-duch pośredni-Pasterka
"...kto nie dotknął ziemi ni razu ten nigdy nie możne być w niebie."
-Zaznanie w życiu szczęścia i miłości jest kolejnym warunkiem do szczęścia po śmierci.

-duch najcięższy-widmo złego pana
"...bo kto nie byl ni razu człowiekiem, temu człowiek nic nie pomoże."
-Jeżeli ktoś za życia traktował ludzi jak śmieci, o tym nikt po jego śmierci nie będzie pamiętał.



zadanie1

Na ucztę Dziadów Guślarz przywoływał kolejno duchy z czyśćca.
Udzielano im pomocy a także wysłuchiwano ich przestróg,nauk oraz rad. Duchy w dramacie mówią o rzeczach ważnych w życiu człowieka np. roli,cierpienia,miłości,miłosierdzia. Zjawy dawały wyraźne nakazy: cierp,kochaj,bądź człowiekiem a życie wieczne będzie spokojniejsze.
3 2 3