Trzy grupy uczniów z klas 3a, 3b i 3c zebrały razem 129kg makulatury. Każdy uczeń pierwszej grupy zebrał 9kg, drugiej 6kg, a trzeciej 5kg makulatury. Ilu uczniów mogło być w każdej grupie, jeżeli we wszystkich trzech grupach było ich 18?

2

Odpowiedzi

2009-12-19T21:16:41+01:00
18 uczniów w 3 grupach

9*9+6*3+5*6=129

3a-9osób
3b-3osoby
3c-6osób
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T21:23:04+01:00
Trzy grupy uczniów z klas 3a, 3b i 3c zebrały razem 129kg makulatury. Każdy uczeń pierwszej grupy zebrał 9kg, drugiej 6kg, a trzeciej 5kg makulatury. Ilu uczniów mogło być w każdej grupie, jeżeli we wszystkich trzech grupach było ich 18?



uczniowie klasy a--> x
uczniowie klasy b--> y
uczniowie klasy c--> z

{x+y+z=18
{9x+6y+5z=129

{x=18-y-z
{9x+6y+5z=129

{x=18-y-z
{9(18-y-z)+6y+5z=129

{x=18-y-z
{162-9y-9z+6y+5z=129

{x=18-y-z
{-3y-4z=-33

{x=18-y-z
{-4z=-33+3y/(-4)

{x=18-y-z
{z=8,25-0,75y

{x=18-y-8,25+0,75y)
{z=8,25-0,75y

{x=-0,25y+9,75
{z=8,25-0,75y

y=3

{x=-0,25*3+9,75
{z=8,25-0,75*3

{x=-0,75+9,75
{z=8,25-2,25

{x=9
{z=6