Odpowiedzi

2009-12-19T21:08:26+01:00
Dzięki liberum veto szlachta mogła zrywać posiedzenia. Nadużywywała tego zwyczaju i Rzeczpospolita nie mogła uchwalic żadnej nowej ustawy co doprowadziło w niedługim czasie do rozbioru Polski.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T21:08:02+01:00
W skrócie: przez "Liberum Veto" nie można było uchwalić żadnych postanowień, gdyż zawsze znalazł się ktoś przeciw, a jak wiadomo - aby anulować całe 'obrady' wystarczył jeden protest. W znacznym stopniu przyczyniło się to do upadku Polski.
2009-12-19T21:09:03+01:00
Jeden poseł mógł zerwać tymi słowami posiedzenia senatu, tym samym nigdy nie dochodziło do porozumienia, bo zaborcy przekupowali polityków*

(nie pamiętam jak oni się wtedy nazywali)