Proszę o rozwiązanie
Uzwojenie pierwotne transformatora dzwonkowego dołączono do sieci miejskiej o napięciu 220V . Napięcie na zaciskach uzwojenia wtórnego wynosi 4V i płynie w nim prąd o natężeniu 0,1A . Jakie jest natężenie prądu w uzwojeniu pierwotnym ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:11:03+01:00
Dane;
Up=220 V
Uw= 4V
Iw=0,1A

Szukane;
Up=?

Wzór i rozwiązanie;
Uw/Up=Ip/Iw

Ip=Uw*Iw/Up
Ip=4*0,1/220
Ip=0,0018 A

Dziwne to zadanie. Mam nadzieję, ze dobrze. Pozdrawiam. ;-)



1 5 1
2009-12-19T22:29:03+01:00
Przepraszam, kolega miał racje pomyliłam się

I1/I2=U2/U1

I1=U2*I2/U1

I1=0,1*4/220

I1=0,0018



I1-natężenie w uzwojeniu pierwotnym
U1-napiecie w uzwojeniu pierwotnym
I1,U2- wtórne