Zad 1.
a) wyraz w arach oraz w metrach kwadratowych :
2 ha , 7 ha , 5000 ha , 0,7 ha , 0,05 ha
b) wyraz w hektarach oraz arach :
80 000 m2 , 700 tys. m2 , 6 000 m2 , 500 m2 , 6 mln m2
..2 = kwadratowych
____________________________________________________________
Zad 2 .
Największy koc wykonano w Denver (USA) w 1987 roku . Koc ten był prostokątem o wymiarach 21,3 m x 46,3 m . Czy powierzchnia tego koca była większa niż 10 arów . ?
____________________________________________________________
Zad 3 .
Popatrz na rysunek obok . Jaką powierzchnię można zakleić jedną rolką tej taśmy klejącej . ? ---->>> TAŚMA KLEJĄCA
szerokośc - 2 cm
długośc -15 m
__________________________________________________________
Zad 4 .
Prostokątny obrazek o wymiarach 20 cm x 35 cm naklejono na płytę pilśniową w kształcie prostokąta o wymiarach 50 cm x 40 cm . Jakie pole ma powierzchnia wokół obrazka . ?
__________________________________________________________
Zad 5 .
Balkon ma kształt prostokąta o wymiarach 4m x 1,5 m .Ile płytek terakoty w kształcie kwadratu o boku 10 cm potrzeba do wyłożenia podłogo tego balkony . ?
__________________________________________________________
Zad 6 .
a) 1km(2) - ile to metrów kwadratowych , a ile hektarów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:46:23+01:00
1.
a) 2ha=200a, 20 000m2
7ha=700a,70 000m2
0,7ha=70a,7 000m2
0,05ha=5a,500m2
b)
80 000m2=800a,8ha
700 000m2=7 000a,70ha
6 000m2=60a,0,6ha
500m2=5a,0,05ha
6 000 000m2=60 000a,600ha
2.
21,3m2*46,3m2=986.19m2=9.8619a
Powierzchnia tego koca nie byłaby większa od 10a.
3.
2cm*15m=2cm*1500cm2
4.
(50cm*40cm)-(20cm*35cm)=2000cm2-700cm2=1300cm2
Pole ma 1300cm2
5.
balkon=4m*1.5m=6m2=60 000cm2
płytka=10cm*10cm=100cm2
60 000cm2 : 100cm2=600
Potrzeba 600 płytek.
6.
1km2=1 000 000m2=100ha


12 4 12
2009-12-19T22:49:02+01:00
1.
a) wyraz w arach oraz w matrch kwadratowych :
2 ha=200a=20000m^2
7 ha=700a=70000m^2
5000 ha=50000a=5000000m^2
0,7 ha=70a=7000m^2
0,05 ha=5a=500m^2
b) wyraz w hektarach oraz arach :
80000 m2=8ha=800a
700 tys. m2=70h=7000a
6000 m2=0,6ha=60a
500 m2=0,05ha=5a
6 mln m2=600ha=60000a

2.
P=a*b
a=21,3m
b=46,3m
P=21,3*46,3=986,19m^2

986,19 m^2=9,86 a
Odp. Nie, jest mniejsza niż 10 arów.

4.
P1=20*35=700cm2
P2=50*40=2000cm2

2000-700=1300cm

6.
1 km^2=1000000m^2=100 ha
5 4 5
2009-12-20T00:25:18+01:00
1.
a) 2ha=200a, 20 000m2
7ha=700a,70 000m2
0,7ha=70a,7 000m2
0,05ha=5a,500m2
b)
80 000m2=800a,8ha
700 000m2=7 000a,70ha
6 000m2=60a,0,6ha
500m2=5a,0,05ha
6 000 000m2=60 000a,600ha
2.
21,3m2*46,3m2=986.19m2=9.8619a
Powierzchnia tego koca nie byłaby większa od 10a.
3.
2cm*15m=2cm*1500cm2
4.
(50cm*40cm)-(20cm*35cm)=2000cm2-700cm2=1300cm2
Pole ma 1300cm2
5.
balkon=4m*1.5m=6m2=60 000cm2
płytka=10cm*10cm=100cm2
60 000cm2 : 100cm2=600
Potrzeba 600 płytek.
6.
1km2=1 000 000m2=100ha
4 4 4