Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:08:46+01:00
Tak, ponieważ jeśli będzimy dodawali kolejne liczby z potęg to otrzymamy zawsze liczby pierwsze,
2^1 + 5^1 = 2 + 5 = 7
2^2 + 5^2 = 4 + 25 = 29
itd.
2009-12-19T22:09:34+01:00
Nie, ponieważ liczba którą otrzymasz w wyniku tego działania, nie będzie dzieliła się tylko przez samą siebie i przez 1. Liczba ta, będzie miała jeszcze inne dzielniki.
2009-12-19T22:15:03+01:00
Twierdzenie:
L = 2^n + 5^n jest liczba pierwsza
Zalozenie:
Jezeli 2^n + 5^n jest liczba pierwsza to takze 2^(n+1) + 5^(n+1) takze nia jest
czyli:
2^(n+1) + 5^(n+1)=2^n+2+5*n+5=2^n + 5^n + 7 =
2^n + 5^n jest zalozeniem liczby pierwszej, wiec zostaje 7
7 jest liczba pierwsza
W ten sposob udowodnilismy ze dla kazdego "n" wyrazenie 2^n + 5^n bedzie dawalo liczbe pierwsza