Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:15:04+01:00
Ilość
pięciozłotówki - x
dwuzłotówki - 7x
wartość:
pięciozłotówki - 5x
dwuzłotówki - 2x
razem - 323 zł

7*2x+ 5x = 19x
323/ 19x=17

17*7=119

Odp. Jest 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek
1 1 1
2009-12-19T22:18:25+01:00
7*x*2+x*5=323
19x=323
x=17

17 pięciozłotówek
17*7=119 dwuzłotówek
2009-12-19T22:20:17+01:00
Marek ma 7 razy tyle dwu-złotówek co pięcio-złotówek.
W sumie ma 323zł. Ile ma dwu-złotówek a ile pięcio-złotówek

x--> liczba moment pięciozłotowych

7*2x+5x=323
14x+5x=323
19x=323/19
x=17

Odp.:Pięciozłotówek ma 17, a dwuzłotówek (17*7)119.


(;