Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:42:17+01:00
Sylwia jest o 16 lat młodsza od Łukasza. Za 5 lat Łukasz będzie 2x starszy od Sylwi. Po ile lat mają dzieci?

x-wiek Sylwi
x+16-wiek Łukasza

x+5-wiek Sylwi za 5 lat
x+16+5=x+21-wiek Łukasza za 5 lat

x+21=2(x+5)
x+21=2x+10
21-10=2x-x
11=x
Sylwia ma 11 lat, a Łukasz 27 lat

spr. za 5 lat S-16 Ł-32 ok
2009-12-19T22:49:03+01:00
X - lata Sylwi
y - lata Łukasza

x + 16 = y Sylwia jest po 16 lat młodsza od Łukasza
x + 5 - lata Sylwi za 5 lat
y + 5 - lata Łukasza za 5 lat
2*(x+5) = y+5

x + 16 = y
2*(x+5) = y+5

x = y -16
2x + 10 -y = 5

x = y -16
2x -y = 5 -10

x = y -16
2(y -16) - y = -5

x = y -16
2y -32 -y = -5

x = y -16
y = -5 + 32

x = y -16
y = 27

x = 27 -16
y = 27

x = 11
y = 27