Odpowiedzi

2009-12-19T22:29:07+01:00
Należy najpierw sprawdzić stan przytomności, czyli poruszać osobe za ramiona, zapytać jak się nazywa i klasnąć 3 razy nad jej głową. Jeśli jest nieprzytomna to nastepnie sprawdzamy czy osoba ta oddycha. jesli oddycha to ukladamy ja w pozycji bocznej ustalonej i udrożniamy jej drogi oddechowe. Natomiast jeśli nie oddycha to dzwonimy po pogotowie i przystępujemy do sztucznego oddychania.
Takiemu poszkodowanemu nie należy nic podawać, ponieważ może mieć problemy z oddychaniem, a dodatkowo posiłki te moga doprowadzić do zakrztuszenia.
1 5 1
2009-12-19T22:30:42+01:00
Gdy utaci przytomnosc patrzmy czy ma puls pozniej sprawdzamy czy oddycha patrzac na ruchy klatki piersiowej lub nadstawiajac policzek nad jego usta pozniej ukladamy go w pozycji bocznej ustalonej i wzywamy specjalistyczna pomoc

takiemu poszkodowanemu nic nie podajemy poniewaz nie wiadamomo dlaczego zemdlał miejac na niego oko wzywamy pogotowie i nic nie podajemy srodki przeciwbulowe i jakiej leki tez odpadaja
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T22:32:31+01:00
1.zapewnić dostęp świeżego powietrza
2.rozliźnic ubranie , kontrola zawartości jamy ustnej
3.odchylić głowe i wysunąć żuchwę - spowodować mechaniczny napływ krwi do mózgu
4.zapewnic drożność dróg oddechowych
5.stała,systematyczna kontrola układu oddechowego
6.komfort termiczny i psychiczny poszkodowanego
7.jesli musimy oddalic sie -ułożenia\e poszkodowanego w pozycji bocznej

poszkodowanemu nie nalezy nic podawac , ponieważ mógłby zaksztusić się pokarmem.
1 5 1