Średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykona Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?
W Polsce produkuje się około 400 000 t jaj kurzych rocznie . Jedno takie jajko waży około 55g . Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? wynik podaj w miliardach sztuk?
W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C, a każda waży 0,1 g. Ile opakowań można wypełnić zapasem drażetek o wadze 1 t ?

3

Odpowiedzi

2009-12-19T23:05:28+01:00
W pierwszym zadaniu odpowiedź:Iwona wykona 45 kroków
W drugim zadaniu odpowiedź wynosi około 7272 jaj
W zadaniu trzecim: Można wypełnić 1 toną 200 opakowań
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T23:05:52+01:00
Średnia długość kroku Iwony wynosi 60 cm. Ile kroków wykona Iwona podczas spaceru o długości 2,7 km?
2,7 km = 270 000 cm
270 000cm : 60 cm = 450
czyli zrobi 450 kroków .


W Polsce produkuje się ok. 400 000 t jaj kurzych rocznie. Jedno takie jajo waży około 55 g. Ile jaj produkowanych jest co roku w Polsce? Wynik podaj w mld sztuk.

400 000t =400 000 000kg = 400 000 000 000g
400 000 000 000/55=7272727272,(72) w przybliżeniu 7272727272
7 272 727 272 = 7 miliardów 272 miliony 727 tysiące 272 jaja

W opakowaniu znajduje się 50 drażetek witaminy C a każda waży 0.1 g. Ile opakowań mozna wypełnic zapasem drazetek o wadze 1 t?
WAŻNE NA JUTRO PILNE!!! Z GORY DZIEKI:)

1t=1000kg=1000000g= 10 000 000 drazetek
10 000 000/50=200 000opakowan

pozdrawiam .; *


4 4 4
2009-12-19T23:10:03+01:00
Mogłem się gdzieś pomylić, porównaj z innymi rozwiązaniami.

3.
50*0,1=5g
1t=1000000g
1000000:5=2000000 - liczba opakowań

1. 60cm=0,0006km
2,7:0,0006=4500 kroków

2. 55g=0,000055t
400 000:0,000055= około 7272727272
1 5 1