Samochód od momentu ruszenia do uzyskania szybkości 100 km/h przebywa drogę 200m. jakie jest przyspieszenie samochodu? W jakim czasie samochód osiąga szybkość 100km

prosze o dane i obliczenia , dlatego daje wieksza ilosc punktow , aby bylo to uwzglednione ...sam wynik mnie nie satysfakcjonuje.
Dziekuje za rozwiazania

2

Odpowiedzi

2009-12-19T23:16:09+01:00
Predkosc poczatkowa wynosi 0 wiec:
S = at^2/2
V = a*t, podstawiajac:
S = Vt/2 => t=2S/V = 2*200m / 27,78m/s = 14,4s

a = V /t = 27,78 m/s / 14,4s = 1,93 m/s^2

Przyspieszenie wynosi 1,93 m/s^2, a czas do "setki" 14,4s
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-19T23:22:12+01:00
Dane:
v_k = 100 km/h
s = 200 m = 0,2 km

szukane:
t = ?
a = ?

a = (v_k - v_p)/t
v_p = 0
a = v_k/t

s = at²/2
s = v_k*t/2
t = 2s/v_k = 0,4 km/100 km/h = 0,004 h = 0,004 * 3600 s = 14,4 s

a = v_k/t = 100 km/h/0,004 h = 100000/4 km/h² = 25000 * 1000/3600*3600 m/s² = 2500 * 1/36*36 m/s² ≈ 1,93 m/s²
7 4 7