Samochód jadąc z Gdańska do Warszawy poruszał sie z Predkoscia sredina 60km/h a w drodze powrotnej ze srednia predkoscia 40 km/h Jaka była predkosc samochodu na calej trasie? Przyjmij ze kierowca z Gdanska do Warszawy przebyl droge 400 km

2

Odpowiedzi

2009-12-20T00:43:34+01:00
V=2*v₂*v₁/v₁+v₂ =2*60*40/40+60=48 [km/h]
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T00:48:48+01:00
Samochód jadąc z Gdańska do Warszawy poruszał sie z Predkoscia sredina 60km/h a w drodze powrotnej ze srednia predkoscia 40 km/h Jaka była predkosc samochodu na calej trasie? Przyjmij ze kierowca z Gdanska do Warszawy przebyl droge 400 km

S=400km
V1=60km/h
V2=40 km/h
t=?
t=t1+t2
t1=S/V1
t1=400km :60km/h
t1=20/3 h

t2=S/V2
t2=400km:40 km/h
t2=10h
t=10h+20/3 h=16 i 2/3 h=50/3 h

V=2S/t
V=800km/(50/3 h)
V=2400/50 km/h
V=48 km/h
3 5 3