Tresc zadania zapisz za pomoca wyrazenia aretmatycznego i znajdz wartosc tego wyrazenia;
a) do liczby 182,34dodaj róznice liczb 11,1 i 0,99
b) od sumy liczb 16 1/3 i 2 5/8 odejmij róznice liczb 6 1/8 i 4 2/3
c) od iloczynu liczb 7,8 i 3/4 odejmij iloraz pierwszej i drugiej liczby!

2

Odpowiedzi

2009-09-13T22:00:37+02:00
182.34 + (11.1 - 0.99 ) = 182.34 + 10.11 = 192.45

( 6 1/3 + 2 5/8 ) - ( 6 1/8 - 4 2/3 ) = ( 49/3 + 21/8 ) - ( 49/8 - 14/3 ) = ( 392/24 + 63/24 )- ( 147/24 - 112/24 ) = 455/24 - 35/24 = 420/24 = 17.5

( 7.8 * 3/4 ) - ( 7.8 : 3/4 ) = ( 7.8 * 0.75) - (78/10 * 4/3) = 5.85 - 10.4 = -4.55
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T22:17:02+02:00

a) do liczby 182,34dodaj róznice liczb 11,1 i 0,99

182,34+(11,1-0,99)=182,34+10,11=192,45

b) od sumy liczb 16 1/3 i 2 5/8 odejmij róznice liczb 6 1/8 i 4 2/3

(16 1/3 +2 5/8)-(6 1/8 - 4 2/3)=((16 8/24i+2 15/24)-(6 3/24 - 4 16/24)=
18 23/24-(5 27/24 - 4 16/24)=18 23/24 - 1 11/24=17 12/24=17 ½

c) od iloczynu liczb 7,8 i 3/4 odejmij iloraz pierwszej i drugiej liczby

7,8 × 3/4 - 7,8/ 3/4 = 7,8 × 0,75 - 7 8/10: 3/4 =5,85 - 78/10 × 4/3 =
5,85 - 26/5× 2/3 = 5,85 - 52/5 = 5,85 - 10,4 = -4,55
6 4 6