Ułóż równanie następujących reakcji:
a)spalanie magnezu w tlenie prowadzący do powstawania tlenku magnezu MgO
b)łączenie się sodu z chlorem na chlorek sodu Na Cl
c)Synteza wody z pierwiastków
d)Redukcja tlenku ołowiu PbO2 (to 2 jest takie małe, na dole xd) z wodoru

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T21:39:23+02:00
A) 2 Mg + O₂ -> 2 MgO
b) 2 Na + Cl₂ -> 2 NaCl
c) 2 H₂ + O₂ -> 2 H₂O
d) PbO₂ + 2 H₂ -> Pb + 2 H₂O
2009-09-13T21:45:43+02:00
A) Spalanie magnezu do MgO polega na poddaniu go reakcji z tlenem:

2Mg + O₂ -> 2MgO

b) 2Na + Cl₂ -> 2NaCl

c) 2H₂ + O₂ -> 2H₂O

d) PbO₂ + H₂ -> PbO + H₂O


Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-13T22:40:22+02:00
A) 2Mg + O₂ → 2MgO
b) 2Na + Cl₂ → 2NaCl
c) 2H₂ + O₂ → 2H₂O
d) PbO₂ + 2H₂ → Pb + 2H₂O