Państwo Kowalscy uzyskują z baterii słonecznej umieszczonej w ogrodzie prąd elektryczny o natężeniu 2A przy napięciu 17V. Ile co najmniej takich baterii należałoby zainstalować, aby uzyskać prąd elektryczny o mocy 2,5kW? Zapisz obliczenia.


Wykorzystaj jeden ze wzorów:
I=U/R, P=U * I, W=P * t

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T09:48:13+01:00
I - natężenie prądu = 2[A]
U - napięcie = 17[V]
P - moc [W] = 2.5[kW] = 2500[W]

P = U * I
2500W = 2A* 17Vx (x - ilośc baterii - szukana)
2500/2 = 17Vx
1250 = 17x
1250/17 = x
x = 73.52

Minimum należałoby użyć 74 baterii, aby zapewnić moc równą 2500W.
2009-12-20T10:40:17+01:00
Moc jednej baterii
P=U*I=17V*2A=34W
P1=2,5kW=2500W
n=P1/P=2500/34=74
należy zainstalować 74 baterie połączone równolegle