Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:12:51+01:00
Organy to największy instrument jaki został wymyślony, pod względem rozmiarów przestrzennych, ilości źródeł fal dźwiękowych, dynamiki i bardzo często różnorodności barw i możliwości kolorystycznych, a także pod względem złożoności konstrukcyjnej.Najogólniej rzecz biorąc instrument ten składa się z trzech zasadniczych elementów: grupy piszczałek, mechanizmu gry oraz aparatu tłoczącego powietrze.Najbardziej eksponowaną częścią tego instrumentu jesz szafa organowa, stanowiąca obudowę wszystkich elementów i mechanizmów składowych organów.Inną widoczną częścią organów jest stół gry (kontuar) z klawiaturą lub klawiaturami ręcznymi (manuałami), klawiaturą nożną (pedałem) oraz różnorodnymi przyciskami, manubriami, przełącznikami ręcznymi lub nożnymi itp...
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T10:53:37+01:00
1) ORGANY to jeden z największych instrumentów.
2) Z wyglądu jest podobny do pianina. Instrument ten posiada registrację włączaną przez registry (klucze registrowe).
3) Organy mogą posiadać urządzenia dodatkowe: tremolo, żaluzje, oraz połączenia ped.II.
4) Niegdyś powietrze do organów było pompowane nożnie przez człowieka.
5) Szczerze mówiąc organy to jeden z najcenniejszych instrumentów w Polsce.
6) Znamy już organy:piszczałkowe,klawiszowe i dęte.
7) organy budowane były(i są) w kościołach, filharmoniach i salach koncertowych.
8) Dźwięk jest wydobywany przez powietrze przelatujące przez piszczałki.
9) Organy posiadają kilka klawiatur ręcznych (tzw. manuałów) i klawiaturę nożną (pedał).

mam nadzieję że pomogłam informacje brałam z encyklopedii ale użyłam je własnymi słowami daj najlepszą
:)

2 2 2