Odpowiedzi

2009-12-20T10:31:26+01:00
Dł. łuku = 4
d= 32 cm
r=d/2=32/2=16 (cm)
Pole wycinka= pi * r²
pole wycinka= pi* 16²=256 pi (cm²)
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:38:00+01:00
P - pole wycinka = Παr²/360
α - kąt srodkowy na którym opiera się łuk
2Πr - obwód okręgu = Πd
d - średnica okręgu = 32 cm
Πd = 32Π
32Π = 360°
4 = x°
x° = 4 razy 360/32Π = 360/8Π = 45/Π = α
P = Π45 razy 16²/360Π = 16²/8 = 32 cm²
3 3 3