Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:19:18+01:00
Miekisz palisadowy przeprowadza proces fotosyntezy bo zawiera wiecej chlorofilu w swoich komorkach
znajduje sie tez po stronie zewnetrznej liscia przez co poda na niego wiecej swiatla, ktore jest niezbedne d zajscia fotosyntezy. Znajduje sie na całej powierzchni przez co zwieksza powierzchnie pchłanianego swatła.
Miekisz palisadowy poisada ok 4 razy wiecej chlorofilu niz miekisz gabczasty. Dlatego zewnetrzna czesc liscia jet ciemniejsza niz jego spodnia czesc,ktora jest jasniejsza.
4 4 4
2009-12-20T10:22:02+01:00
Miękisz Palasidowy - W każdej komórce jest mnóstwo chloroplastów (komórki przeprowadzają fotosyntezę, ponieważ od strony górnej pada najwięcej światła).

Miękisz gąbczasty - Występuje w liściach roślin okrytonasiennych jednoliściennych i dwuliściennych pod miękiszem palisadowym, który chroni go przed nadmiernym naświetleniem oraz u paprotników.
3 3 3
2009-12-20T10:29:39+01:00
Miękisz palisadowy jest umieszczony na zewnętrznej stronie liścia przez co ma dostąp do światła i może odbyć się proces fotosyntezy. Zawiera chloroplasty.
Miękisz gąbczasty jest umieszczony wewnątrz liścia i nie ma chloroplastów.
4 3 4