Pytania z Pana Tadeusza
pytania z pana tadzia:
1 Opisz historię Dowejki i Domejki
2 Kogo kochał ksiądz Robak?
3 Na czym grał Wojski?
4 Na czym grał Jankiel?
5 Jakiej narodowości był Jankiel?
6 nie możemy rozczytać (nie wiem o co tu chodzi:p)
7 Rodzice Tadeusza to .........
8 Jakim sygnałem wołano na obiad, kolację i śniadanie?
9 Co wspominał Jankiel podczas swojej gry na zaręczynach Zosi i Tadeusza?
10 Co dali chłopu Zosia i Tadeusz
11 Przydomki Gerwazego ........
12 Gdzie chodziła Telimena?
13 Ile lat miała Zosia?
14 Jaka była pogoda podczas zajazdu?
15 Przydomki Macieja ....
Z góry dzięki:*

2

Odpowiedzi

2009-12-20T11:34:15+01:00
2) - Nie kocha swej zony myśli o ewie :))
7) -Stolnik Horeszko, Ewa, Zosia oraz Hrabia pochodza z rodu Horeszków. Jest to rodzina zamożna, aktywnie uczestnicząca w życiu publicznym oraz prowadząca bogate i wystawne życie.
3) -Wojski grał na długim, centkowanym, krętym rogu bawolim
15-wzór dla społeczeństwa ;))
13)- 13 lat ;))


to tyle ile pamiętam ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:40:26+01:00
Nie dam wszystkich odpowiedzi, ale postaram się choć trochę pomóc.

1. Domejko i Dowejko byli ze sobą skłóceni, ciągłe nieporozumienia wynikały z podobieństwa nazwisk. Kiedy strzelali do niedźwiedzicy, a ta upadła powstał konflikt kto ją zabił. Zdenerwowani chcieli ze sobą walczyć, po dłuższym wyjaśnianiu ustalono, że walka odbędzie się w karczmie Usza. Kiedy zainteresowani przybyli na miejsce zobaczyli prez rzekę położony most, zrobiony ze skóry niedźwiedzicy. Dowejko stanął z jednej strony, a Domejko z drugiej, nie mogli do siebie strzelać, więc wpadli w złość, a wszyscy śmiali się. Nie było rady musieli się pogodzić i spór ich zamienił się w dozgonną przyjaźń.
2. Ewę Horeszkówną.
3. Na rogu.
4. Na cymbałach.
5. Był Żydem
6.
7. ojciec - Jacek Soplica
8.
9. Fakty historyczne: Konstytucja 3 maja, Targowica, rzeź Pragi, Legiony, Mazurek Dąbrowskiego.
10.
11.
12.
13. Miała 14 lat.
14.
15.

Nie znam odpowiedzi na resztę pytań ale myślę, że jednak troszeczkę pomogłam. Pozdrawiam.
1 2 1