Odpowiedzi

2009-12-20T10:42:08+01:00
V = Pp*H – objętość graniastosłupa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:54:51+01:00
V = P * h - objętość graniastosłupa

S = 2P * h – pole powierzchni graniastosłupa

V = Ph/3 (to jest ułamek)– objętość ostrosłupa

S= P+M – pole całkowite ostrosłupa

Oznaczenia:
V - objętość
P - pole podstaw
h - wysokość
M - pole powierzchni bocznej (suma pól ścian bocznych)

Mam nadzieję że pomogłam :)
Pozdrawiam :)
2009-12-20T10:54:51+01:00
Graniastosłup prosty:

P=Pp+Pb
Pb=2prazy h
V=Pp razy h

Ostrosłup
P=Pp +Pb
V=1/3 Pp razy h