Odpowiedzi

2009-09-13T22:43:50+02:00
Strzelec za udany strzał dostaje 8 zł,ale za nieudany placi 27 zł.Po serii strzałów otrzymał 97 zł.Ile było udanych,a ile nieudanych strzałów,jeśli tych drugich miał mniej niż 15
x-liczba udanych strzałów
y-liczba nieudanych
układ równań:ooo coś za mało danych na układ. Może metodą prób i błędów.

y ×2 7=x × 8 - 97
y<15

Gdyby miał 15, to 405 zapłacił
8x-97=405
8x=405+97
8x=502
x=62,75 czyli x musi być mniejszy niż 62

Całkowite liczby wyszły mi gdy za y wzięłam 13

13×27 +97=448
448:8=56
czyli 56 celnych, a 13 nievelnych
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T23:06:05+02:00
X-liczba celnych strzałów
y-liczba niecelnych strzałów

y ×2 7=x × 8 - 97
y<15

8x-97=405
8x=405+97
8x=502
x=62

13×27 +97=448
448:8=56
56 celnych, a 13 niecelnych
2 5 2