Odpowiedzi

2009-09-13T22:35:20+02:00
Skoro Marysia ma 2x więcej braci niż sióstr to minimalna ilość jej braci to 2 a sióstr 1

A Janek ma tyle samo braci co sióstr czyli może mieć 1 siostrę i 1 brata ale to by się nie zgadzało czyli...

Ale załóżmy że Marysia ma 4 braci i 2 siostry
i wtedy Janek może mieć 3 siostry i 3 braci ;p

Czyli w tej rodzinie jest czwórka dzieci płci męskiej i trójka płci żeńskiej ;p
1 1 1
2009-09-13T22:41:52+02:00
Marysia i Janek są rodzeństwem.Marysia ma dwa razy więcej braci niz sióstr,a Janek ma tyle samo braci jak i sióstr.Ile dzieci jest w tej rodzinie i jakiej płci ?

b - liczba chłopców
s - liczba dziewcząt


b=2s-2
b-1=s

2s-2-1=s
s=3

b-1=s
b=4


Odp. Liczba dziewcząt wynosi 3 a chłopców 4.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T23:04:12+02:00
X - liczba chłopców
y - liczba dziewcząt
x=2y-2
x-1=y
2y-2-1=y
y=3
x-1=y
x=4



1 5 1