Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T10:47:04+01:00
200*5-75*0=125*x
1000=125x
x=8%
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:49:54+01:00
0,05 * 200=10g-masa cieczy dodanej do wody

200-75=125g-masa roztworu po odparowaniu

10g/125g *100%=8% -stężenie procentowe

Odp. Stężenie procentowe wynosi 8 %
6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T10:49:29+01:00
Z 200g 5-procentowego roztworu odparowano 75g wody. Oblicz stężenie procentowe powstałego roztworu.
mrI = 200g
Cp = 5%
ms = (mr*Cp)/100& = 200*5/100=10g

ms =10g
mrII = mrI -mw=200-75=125g

CpII = ms/mr*100% = 10/125 *100=8 %
3 5 3