Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:53:01+01:00
Ile gramów wody dodano do 5-procentowego roztworu, w którym było 10g substancji, jeżeli powstał roztwór 2,5-procentowy.

Cp=5%
ms=10g

Cp=ms/mr*100%
mr=ms*100%/Cp

mr=1000/5% = 200g

200g <--- roztwór

Cp=2.5%
ms=10g
mr=200g + x

Cp=ms/mr*100%

mr=ms*100%/Cp
200g+x=ms*100%/Cp
x=ms*100%/Cp -200g
x=400g-200g = 200g

x=200g

Odp: Dodano 200g wody.
2 3 2
2009-12-20T12:57:08+01:00
Cp1 = 5%
ms = 10g
mr = 10g/5% = 200g

Cp2= 2,5%
ms = 10g
mr - 10g/2,5% = 400g

400g-200g = 200g
dodano 200g wody
2 5 2