Do pierwotnego uzwojenia transformatora dopływa z elektrowni prąd o natężeniu 100 A. Jakie jest natężenie prądu w uzwojeniu wtórnym transformatora, jeżeli napięcie na tym uzwojeniu wynosi 22 000 V, a napięcie na uzwojeniu pierwotnym 2 200V?

2

Odpowiedzi

2009-12-20T11:08:40+01:00
Dla transformatora jest taka prosta zasada:
natężenie pierwotne/natężenie wtórne=napięcie wtórne/napięcie pierwotne

I₁=100A - natężenie pierwotne
I₂=? - natężenie wtórne
U₁= 2 200V - napięcie pierwotne
U₂ = 22 000V - napięcie wtórne

I₂=(I₁*U₁)/U₁
I₂=10 (edit: sory za błąd)

pozdrawiam.


pomogłem? kliknij na 5w1: humanitarni.pl
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:08:33+01:00
I1 - prąd strony pierwotnej = 100A
U1 - napięcie strony pierwotnej = 2200V
U2 - napięcie strony wtórnej = 22000 V
I2 - natężenie strony wtórnej = ?
U1/U2 = I2/I1
I2 = U1I1/U2 = 2200 razy 100 dzielone przez 22000 = 220000/22000 = 10 A