Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T10:57:20+01:00
Z twierdzenia Talesa:

x - wysokość latarni

1.6m/1m = x/4m

x=4*1.6m = 6.4m

Odpowiedź: Wysokość latarni wynosi 6.4m

W załączniku rysunek !
34 5 34
2009-12-20T10:58:47+01:00
Z twierdzenia Talesa wynika, że stosunek, wysokości Mikołaja (1,6 m) do długości rzucanego cienia (1m) jest równy stosunkowi wysokości latarni (x) do sumy odległości mikołaja od latarni(3m) i jego cienia (1m)
Układamy z tego równanie
x/1+3 = 1,6/1
x/4 = 1,6
x = 6,4 m
9 4 9
2009-12-20T11:01:16+01:00
Przez x oznaczam wysokość latarni

1,6:1 = x:4

x = 4*1,6m

x = 6,4m

latarnia ma wysokość 6,4m
7 4 7