Uzwojenie pierwotne transformatora jest podłączone do napicia 220V. Na uzwojeniu wtórnym otrzymujemy napięcie 12V. Moc transformatora wynosi 60W, a jego sprawnośc 100%. Oblicz natężenie prądu w uzwojeniu wtórnym i pierwotnym.(podaj dane i szukane)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:17:40+01:00
Dane
U1=220V
U2=12V
P=60W
η=100%
szukane
I1=?
I2=?
przy założonej sprawności η=100% moc strony wtórnej jest równa mocy strony pierwotnej
P1=P2=P
P1=U1*I1
I1=P1/U1=60W/220V=0,27A
I2=P2/U2=60W/12V=5A
2009-12-20T11:33:41+01:00
U1 - napięcie strony pierwotnej = 220 V
U2 - napięcie strony wtórnej = 12 V
P1 - moc trafo po stronie pierwotnej = 60 W
I1 - natężenie prądu w uzwojeniu pierwotnym = ?
I2 - natężenie prądu w uzwojeniu wtórnym = ?
P1/P2 = 100% = 1
stąd P1 = P2 czyli moc strony pierwotnej = mocy strony wtórnej
P1 = U1I1
I1 - prąd strony pierwotnej = P1/U1 = 60/220 = 0,27 A
Ponieważ P1 = P2 to P2 = 60 W
P2 = U2I2
I2 = P2/U2 = 60/12 = 5A