Ustal wzór związku chemicznego, którego cząsteczka zawiera 2 atomy pierwiastka o łącznej masie 46u, 1 atom o masie 32u i 4 atomy pierwiastka o łącznej masie 64u.

to jest z ćwiczen CHEMIA NOWEJ ERY1- zgodny z nową podstawą programową str.51 zad16
prosze o rozwiązanie... dam naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:24:04+01:00
46u / 2 =23 - sód
32u / 1 = 32 - siarka
64u / 4 = 16 - tlen

Na2SO4
202 4 202
2009-12-20T11:30:22+01:00
Jest to sól siarczan (VI) sodu, wzór Na2SO4.
Ponieważ:
-masa sodu wynosi 23μ*2=46μ;
-masa siarki wynosi 32μ;
-masa tlenu wynosi 16μ*4=64μ.
Mam nadzieję że pomogłem ;)
261 4 261