Odpowiedzi

2009-09-14T09:33:58+02:00
1 000 / 0,755 = 1324,5 - ilość litrów benzyny na tonę
80/1324,5 = 0,06

Cena benzyny wzrosła więc o ok. 6 groszy. Na stacjach jakieś 15gr
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T09:38:34+02:00
TAK to pojmuję i uwazam
Jeżeli rafineria podniosła cen e o 80 zł 1 tony paliwa
to cena 755 gram ow wzrosła o
1 tona = 1000kg = 1*10^6 g ( milion gram)
gram wzrostu ceny tegoż paliwa to = 0,00008 złotych
jesli podany 1 litrt wazy 755 g to wystarczy pomnozyc
755 g * 0,00008 zł = 0,0604 zł
czyli littr paliwa wzróśł o 6 groszy
2009-09-14T11:48:57+02:00
1 tona = 1000kg = 1×10⁶ g
gram wzrostu ceny tegoż paliwa to = 0,00008 złotych
jeśli podany 1 litr wazy 755 g to wystarczy pomnożyć
755 g×0,00008 zł = 0,0604 zł
czyli liter paliwa wzrósł o 6 groszy.