Uzupełnij zapis słowny przebiegu reakcji wymiany.
a) tlenek miedzi (II) + ......... ------> ......... + tlenek węgla (II)
b) tlenek węgla (II) + ......... -------> tlenek wapnia + węgiel
c) ....... + ......... --------> chlorek potasu + glin
d) tlenek żelaza (II) + węgiel --------> .......... + ..........

Z góry dzięki za rozwiązania ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:53:11+01:00
A) tlenek miedzi (II) + węgiel ------> miedź + tlenek węgla (II)
b) tlenek węgla (II) + wapń -------> tlenek wapnia + węgiel
c) chlorek glinu + potas --------> chlorek potasu + glin
d) tlenek żelaza (II) + węgiel --------> żelazo +tlenek węgla (II)




2009-12-20T15:03:52+01:00
A) tlenek miedzi(II) + węgiel---> tlenek węgla(II) + miedź
b)tlenek węgla(II)+ wapn --> tlenek wapna + węgiel
c) chlorek glinu(III)+ potas--->chlorek potasu +glin
d)tlenek żelaza(II)+ węgiel--->tlenek węgla ( II) + żelazo
2009-12-20T15:04:42+01:00
A)tlenek miedzi(II) + węgiel-->miedź + tlenek węgla(II)
b)tlenek węgla(II) + wapń -->tlenek wapnia + węgiel
c)potas + chlorek glinu(III)-->chlorek potasu + glin
d)tlenek żelaza(II) + węgiel--> tlenek węgla(II) + żelazo
tylko c jestem nie do końca pewien,ale powinno być dobrze ;)