Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T11:56:03+01:00
Na rysunku
a= 2,5 cm
b= 3,5 cm
Obw= (2,5+3,5)*2=12 cm

W rzeczywistości
skala= 1:1000
a= 2,5 cm*1000= 2500cm=25m
b= 3,5 cm*1000=3500cm=35m
Obw=(25m+35m)*2=120m
120m=12000cm

12000cm/12cm=1000

Obwód działki jest większy od obwodu na planie 1000 razy
1 5 1
2009-12-20T12:09:09+01:00
Obwód planu działki: 2x(2,5+3,5)=2x6=12cm
Obwód działki:2,5x1000=2500 3,5x1000=3500
2x(2500+3500)=2x6000=12000cm
Ile razy obwód działki jest większy od obwodu na planie?
12000:12=1000
Obwód działki jest większy o 1000 razy niż na planie, bo skala wynosi 1:1000
2009-12-20T12:41:44+01:00
O planu działki = 12 cm 2x2.5cm + 2x3.5cm = 5cm + 7cm = 12cm
O działki = 120 m 2x 25m + 2x35m = 50m + 70m = 120m
SKALA - 1cm na planie to 10 m w rzeczywistości

Odp. Obwód planu dzialki jest 1000 razy mniejszy obwodu działki.

120 M : 12CM = 1000