1.

Pierwsza lekcja rozpoczyna się o 8.15. Poranne mycie . ubieranie i jedzenie śniadania zajmują Karolowi pół godzint , droga do szkoły - kwadrans .O ktorej godzinie Karol powinien wstać , aby zdążyć do szkoły na 5 minut przed rozpoczęciem lekcji ? Zapisz wszystkie obliczenia.



2,

Rodzina Kowalskich jedzie z Ciehanowa do Poznania samochodem , ktorego średnie zuzycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł Odległość z ciechanowa do Poznania wynosi 300 Km . Oblicz , ile zapłacą za benzynę państwo Kawalscy . Zapisz wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-12-20T12:00:46+01:00
30minut - ubieranie i jedzenie sniadania
15 minut - droga do szkoly
5 minut - tyle minut ma przybyc przed lekcja

8:15- 50minut = 7:25 - o tej porze ma wstac Karol


2. 6,5l - 100 km spalanie
300km - taka droga jest do przebycia
4,8 - koszt 1l benzyny

6,5*3*4,8=19,5*4,8=93,6zł - tyle zapłacą Kowalscy
2009-12-20T12:01:46+01:00
1.
8.15 - 5 - 30 -15 = 7.25
Odp. Karol powinien wstać o 7.25.

2.
3 * 6.5 * 4,8 zł = 93,6 zł
Najlepsza Odpowiedź!
  • MgV
  • Początkujący
2009-12-20T12:03:40+01:00
1.
Dane:
mycie, ubieranie i jedzenie śniadania - 30 min
droga do szkoły - 15 min

8.15 - 5min -> o 8.10 powinien być w szkole

30 min + 15 min = 45 min
8.10 - 45 min = 7.25

odp. powinien wstać o 7.25

2.
6.5l/100km - zużycie paliwa
300km - droga do przejechania
4.8 zł za 1l benzyny - cena paliwa

300km:100km=3

3 * 6,5l = 19,5l

19,5l*4.80zł = 93,6zł

odp. Zapłacą 93,6 zł