Magda przez tydzień zapisywała, ile czasu spędzała na oglądaniu telewizji, i tak:
poniedziałek-1,5 godz.
wtorek-16 min.
środa-0,4 godz.
czwartek-jedna trzecia godziny
piątek- 1 cała i jedna czwarta godz.
sobota- jedna druga godziny
niedziela-2 godz.
Ile czasu w całym tygodniu Magda spędziła na oglądaniu telewizji?
Plis pomóżcie, poproszę z obliczeniami.Mam obliczenia w brudnopisie ale chciałam sprawdzić czy mam dobrze ;)).

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:10:14+01:00
Poniedziałek 1,5 godziny = 90 min
wtorek = 16 min
środa 0,4 godziny = 60/10=6*4=24 min
czwartek jedna trzecia godziny =60 min/3= 20 min
piątek 1 cała i jedna czwarta godz. = 60 min+ 15min =75 min
sobota = 30 min
niedziela = 120 min

90+16+24+20+75+30+120= 375 min
375/60= 6 godzin i 15 min
5 3 5
2009-12-20T12:11:43+01:00
Poniedziałek-1,5 godz. = 90 min.
wtorek-16 min.
środa-0,4 godz. = 25 min.
czwartek-jedna trzecia godziny = 20 min.
piątek- 1 cała i jedna czwarta godz. = 60 + 25 = 85 min.
sobota- jedna druga godziny = 30 min.
niedziela-2 godz. = 120 min.

90 min + 16 min + 25 min + 20 min + 85 min + 30 min + 120 min = 386 min = 6 godz. 43 min.
4 3 4
2009-12-20T12:14:46+01:00
1,5godz+16min+0,4godz+1/3godz+1 1/4godz+1/2godz+2godz=90min+16min+24min+20min+75min+30min+120min=375min=6godz 15min
4 2 4