1. Na parkingu stały samochody i motocykle. Każdy samochód miał 5kół ,a motocykl 2 koła. Wszystkich kół było 40. Ile pojazdów każdego rodzaju stało na parkingu ? Układy równań, daje naj za całe rozwiązanie a nie tylko odpowiedź !

2

Odpowiedzi

2009-12-20T12:11:45+01:00
5s+2m=40

Dla dwóch niewiadomych nie da się rozstrzygnąć jednego rozwiązania z pomocą jednego równania. Jedyne co da się osiągnąć to maksymalna liczba samochodów to 6, wtedy motocykli jest 5. Nie może być 5 samochodów, ale jeśli będą 4 to motocykli będzie 10. Jeśli 2 samochody motocykli 15.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T16:04:24+01:00
Y-motocykle
x-samochody
5*x+2*y=40
5*x=40-2*y //5
x=8-(2*y)/5

5*2y/5+2y=40
4y=40
y=10

5x+2*10=40
5x=40-20
5x=20
x=4

Odp. Na parkingu stoi 10 motocykli i 4 samochody