Obwód rombu o przekątnych 24 i 10 wynosi:
A. 28 B.56 C. 26 D.52

PROSZĘ o N I E podawanie tylko literki poprawnej, a o krok po kroku jak to jest rozwiązane!!!

Odpowiedzi w których będzie napisana tylko literka będę raportować do administratora.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:18:45+01:00
Połowy przekątnych dają nam twierdzenie pitagorasa, gdzie dłuższa i krótsza przekątna są przyprostokątnymi, gdyż mają przy sobie kąt prosty (90*) więc 'a' - przeciwprostokątna jest bokiem rąbu:
c²= a²+b²
a i b to połowy przekątnych:

c² = 1/2d1² + 1/2d2²

c² = 12² + 5²
c²=144+25
c²=169
c=√169
c=13

c=a
Obwód rombu = 4*a gdyż romb ma wszystkie boki równe, więc:

Obw=4*a=4*13 = 40+12=52

Odp: Jest to odpowiedź "D"
1 5 1
2009-12-20T12:19:29+01:00
Obwód rombu o przekątnych 24 i 10 wynosi:
A. 28 B.56 C. 26 D.52

e=24
f=10
(½e)²+(½f)²=a²
(½*24)²+(½*10)²=a²
12²+5²=a²
a²=144+25
a²=169
a=13
Obw=4a
Obw=4*13
Obw=52 -odp.d
1 5 1