Pole trójkąta równobocznego 36√3 oznacza to, że długość jego boku jest równa:
A. 6 B. 12 C. 6√3 D. 36√3


PROSZĘ o N I E podawanie tylko literki poprawnej, a o krok po kroku jak to jest rozwiązane!!!

Odpowiedzi w których będzie napisana tylko literka będę raportować do administratora.

2

Odpowiedzi

2009-12-20T12:18:13+01:00
Generalnie, to wzór na pole trójkąta równobocznego jest 1/4a^2√3.
Czyli porównując ten wzór z polem możemy wyliczyć długość boku a.
1/4a^2√3 = 36√3 // obustronnie dzielimy przez √3
1/4a^2 = 36 // mnożymy razy 4
a^2 = 144 // pierwiastkujemy
a = 12

Odp.B
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:18:21+01:00
P=36√3
wzór na pole trójkąta równobocznego : P=a²√3 /4
P=a²√3 /4 |*4

4P=a²√3|:√3
a²=4P/√3 |*√
a=√4P/√3
a=√4*36√3/√3 (√3 skreślamy nad i pod kreska ułamkową)
a=√144=12
a=12

Odp.B