Odpowiedzi

2009-12-20T12:17:04+01:00
125g ---- 175g ---- 300g
10% ---- 6% ---- x%
12,5g ---- 10,5g ---- 23g

x%=23g÷300g×100%

x=7⅔%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:19:01+01:00
M substancji 1 = 125*10%= 12.5g

M substancji 2=175*6%= 10,5g

calkowita M substancji = 12,5+10,5=23g
calkowita M roztworu = 125+175=300g

Wzór na Stężenie procentowe:
Cp=ms/mr*100%
Cp=23/300*100%=7,7%
2009-12-20T12:32:43+01:00
Masa roztworu 1 - 125g
stężenie procentowe 1 - 10%
masa roztworu 2 = 175g
stężenie procentowe 2 = 6%
masa roztworu 3 = 125g + 175g = 300g
masa substancji 1 = 10% x 125g = 12,5g
masa substancji 2 = 6% x 175g = 10,5g
masa substancji 3 = 12,5g + 10,5g = 23g
stężenie procentowe 3 = 23g/300g x 100% = 7,7%