Odpowiedzi

2009-12-20T12:22:01+01:00
V=100ml=0,1dm3
M (MgSO4)=120g/mol
m=1,8g
n=m/M=1,8/120=0,015mola
Cm=n/V=0,015/0,1=0,15mol/dm3
Stężenie molowe wynosi 0,15mol/dm3
2 1 2
2009-12-20T12:26:15+01:00
W 100cm3 roztworu znajduje sie 1,8g MgSO4
obliczamy ilośc substancji znajdującej sie w 1000cm3, czyli w 1 dm3

100cm3 - 1,8g
1000cm3 - x x= 18g MgSO4

steżenie molowe mówi nam ile moli substancji rozpuszczone zostało w 1dm3 roztworu, a więc:

1 mol MgSO4- 120g
x ------------- 1,8g
x= 1, 8g x=0,015 mola
_____
120g
Odp. Steżenie molowe wynosi 0,15 mol/dm3.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:28:17+01:00
Najpierw musimy zamienić cm³ na dm³:
100cm³ = 0,1dm³

Teraz liczymy masę molową siarczanu VI magnezu:
MgSO4 = 120u

Masz 1,8g siarczanu magnezu

A więc teraz pozostaje nam podstawić dane do wzoru:

i używasz wzoru na stężenie molowe w roztworze:
n=m/M n=1,8/120=0,015
Cm=n/V Cm=0,015/0,1= 0,15mol/dm³
Odp:. Stężenie molowe roztworu wynosi 0,15 mol/dm³
2 3 2