Odpowiedz na pytania
a)środowisko życia płazów
b)grupy płazów+każdą z grup opisz
c)przystosowanie płazów do zycia w dwóch środowiskach
d)cykl rozwojowy żaby(tu opisz)i może zna ktoś stronkę internetową z rysunkiem tego cyklu+opis do tego cyklu

2

Odpowiedzi

2009-12-20T12:30:57+01:00
Płazy:
- dorosłe płazy oddychają płucami i przez skórę
- zmiennocieolne
- rozród zachodzi w środowisku wodnym
- żyją w środowisku wodno-lądowym

tyle wiem o płazach pozdrawiam mam nadzieje ze troche pomoglam :)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:36:54+01:00
1.ziemnowodne
2. płazy beznogie
pozbawione kończyn
występują w strefie tropikalnej prowadzą podziemny tryb życia np. marszczelec pierścieniowaty
płazy ogoniaste
w Polsce tylko salamandrowate
salamandra plamista
(ciało masywne, krępe,
czarna w żółte plamy)
traszki (ciało wysmukłe,
wydłużone, ogon
bocznie spłaszczony,
zakończony ostro)
bezogonowe
najliczniejszy z rzędów
płazy żabowate
gładka skóra, tylne kończyny
znacznie dłuższe od przednich
ropuchowate
skóra pokryta licznymi
gruczołami jadowymi,
wyraźne dwa duże zauszne
gruczoły jadowe
ropuszkowate
ciało spłaszczone grzbieto-brzusznie,
skóra pokryta licznymi,
drobnymi gruczołami
jadowymi
rzekotkowate
skóra gładka,
palce zakończone przylgami
grzebiuszkowate
duży modzel piętowy,
skóra słabo chropowata
3.przystosowania do środowiska
przystosowania do środowiska wodnego:
błona pławna między palcami
śluz zmniejszający opór
wypukłe oczy
nozdrza osadzone na szczycie głowy
oddychanie skórne (i pobieranie wody przez skórę)
przystosowania do środowiska lądowego:
wykształcone kończyny
płuca umożliwiające wymianę gazową
śluz zapobiegający wysychaniu
i umożliwiający oddychanie skórne
na lądzie
4 kolejne stadia rozwojowe:
skrzek
kijanka ze skrzelami zewnętrznymi
kijanka ze skrzelami wewnętrznymi
kijanka z tylnymi kończynami
kijanka z dwiema parami
kończyn

młoda żabka
(zachodzi resorpcja
ogona)
3 3 3