Temperatury po kolei to :


styczeń - 13 stopni, - 30 stopni
luty - 16, - 26
marzec - 20, - 22
kwiecień - 25, - 16
maj - 29, -7
czerwiec - 35, -4
lipiec - 37, 8
sierpień - 36, 9
wrzesień - 33, 3
październik - 27, -9
listopad - 19, -22
grudzień - 14, -27

Oblicz amplitudę roczną temperatur,
Chodzi o to, że mam dwie tabelki, i np. styczeń 13 stopni to jest z jednej tabelki, a - 30 jest z drugiej. Jak ktoś nie rozumie, to niech chociaż napisze jak obliczyć amplitudę!

3

Odpowiedzi

2009-12-20T12:28:24+01:00
Amplituda to różnica pomiędzy najwyższą a najniższą temperaturą

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:29:40+01:00
Od największej odejmujemy najmniejsza i to jest amplituda.

np. Jest +8 i ( - 2 )

8-(-2)=8+2=10 <-- to jest amplituda. :D
3 1 3
2009-12-20T13:38:40+01:00
Amplituda jest to różnica pomiędzy największą, a najmniejszą podaną temperaturą .


Czyli będzie :

Z tej pierwszej tabelki najmniejsza to 13, a największa to 37 .
37-13 = 24 stopnie .


Z tej drugiej tabelki najmniejsza to -27 st. , a największa to 9 st.
-27-9 = -18 stopni .



Nie wiem , czy dobrze odczytałam te dane .
1 4 1