Odpowiedzi

2009-12-20T12:34:18+01:00
A+b/2=15
a-2+1/2b/2=10

a+b=30
a+1/2b=22

-a-b=-30
a+1/2b=22

-1/2b=-8
b=16

a+16=30
a=14

Odp. Liczby te to 14 i 16.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:38:42+01:00
(a+b)/2 = 15
[(a-2)+(½b)]/2 = 10

jak będziesz pisać to w zeszycie to zamiast tego - / - robisz kreskę ułamkową. i wtedy nawias nie jest potrzebny (mówie o nawiasie '()' w pierwszym wyrażeniu i '[]'w drugim ;)
aa.. no i wszystko klamrą łączysz, oczywiście xD

(a + b)/2 = 15 |×2
(a - 2 + ½b)/2 = 10 |×2

a + b = 30
a - 2 + ½b = 20

a = 30 - b
a + ½b = 20 + 2

a = 30 - b
30 - b + ½b = 22

a = 30 - b
- b + ½b = 22 - 30

a = 30 - b
- ½b = -8 |× (-2)

a = 30 - b
b = 16

a = 30 - 16
b = 16

a = 14
b = 16

----------------------------------------------------------------
to było oczywiście zrobione metodą podstawiania.
można to też zrobić metodą przeciwnych współczynników, mogłeś/aś jeszcze jej nie mieć.

(a+b)/2 = 15
[(a-2)+(½b)]/2 = 10

(a + b)/2 = 15 |×2
(a - 2 + ½b)/2 = 10 |×2

a + b = 30
a - 2 + ½b = 20

a + b = 30
a + ½b = 20 + 2 |×(-1)

a + b = 30
-a - ½b = -22
------------
½b = 8 |×2
b = 16
(to pod kreską bez klamry!)
(niżej już z klamrą ;)

b = 16
a + b = 30

b = 16
a + 16 = 30

b = 16
a = 30 - 16

b = 16
a = 14
4 5 4