Maciek wyciął sześciokąt o równych bokach i kątach równej miary, czyli sześciokąt foremny. Na nim wypisał życzenia dla swojej babci. Brzegi sześciokąta okleił ozdobną taśmą. Ile zużył taśmy, jeżeli bok sześciokąta miał pietnaście i jedna druga cm? Ile taśmy zostanie, jeśli miał jej 16 dm?

Proszę o szybką odpowiedź z działaniami i wynikami,a także odpowiedziami. To jest jedno zadanie. Proszę szybko pomóżcie!!! Dziękuję. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:52:17+01:00
15 i 1/2 cm * 6= 93cm
1dm=10cm
16dm=160cm

160cm-93cm=67cm

zuzył 93cm tasmy, zostało mu 67 cm taśmy


32 4 32
2009-12-20T13:35:40+01:00
15,5cm*6=93cm
16dm=160cm
160-93=67
Zużył 93 cm i zostało mu 67cm taśmy.
11 4 11