Maciek wyciął sześciokąt o równych bokach i kątach równej miary, czyli sześciokąt foremny. Na nim wypisał życzenia dla swojej babci. Brzegi sześciokąta okleił ozdobną taśmą. Ile zużył taśmy, jeżeli bok sześciokąta miał pietnaście i jedna druga cm? Ile taśmy zostanie, jeśli miał jej 16 dm?

Proszę o szybką odpowiedź z działaniami i wynikami,a także odpowiedziami. To jest jedno zadanie. Proszę szybko pomóżcie!!! Dziękuję. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:40:27+01:00
Ile taśmy zużył?
15 i 1/2 x 6 = 93 cm
Ile taśmy mu zostało?
16dm = 160cm
160cm - 93cm = 67 cm
Zostanie mu 67 cm taśmy. Do oklejenia zużył jej 93cm.
1 5 1
2009-12-20T12:41:48+01:00
Obw. = 15,5cm x 6 = 93cm
zużył 93cm = 9,3dm
zostało mu 16dm - 9,3dm = 6,7dm