Zmieszano 125 g 6-procentowego roztworu wodnego glicerolu, potocznie nazywanego gliceryną ( związku wykorzystywanego m.in. do produkcji kremów do rąk i mydeł), i 175 g 6-procentowego roztworu wodnego glicerolu. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:43:37+01:00
Cp1 = 6%
mr1 = 125g
ms1 = 6% x 125g = 7,5g
Cp2 = 6%
mr2 = 175g
ms2 = 6% x 175g = 10,5g
mr3 = 125g + 175 = 300g
ms3 = 7,5g + 10,5g = 18g
Cp3 = 18g/300g x 100% = 6%
2009-12-20T12:44:23+01:00
Cp=ms*100%/mr
ms1=cp*mr/100%=6%*125g/100%=7,5g
zacząłem to liczyć ale zorientowałem się, że albo jest błąd w danych albo nie trzeba w ogóle tego rozwiązywać. Jeżeli zmieszano dwa roztwory 6% to nowy roztwór też będzie 6%