1.Pani Krysia otrzymała 120zł podwyżki, co stanowiło 20% jej dotychczasowej pensji. Ile wynosi jej nowe wynagrodzenie?
2.Po obniżce cen o 10% za kurtkę zapłacono 360zł. Ile kosztowała ta kurtka przed obniżką?

Jeśli mogę to proszę z obliczeniami ;]
Z góry dzięki ;*

3

Odpowiedzi

2009-12-20T12:48:45+01:00
1. 120 zł- 20%
x- 120%
x= (120 zł * 120%) : 20%= 720 zł

2. 90%- 360 zł
100%-x
x=400 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T12:50:07+01:00
Zad 1
120 zł = 20%
x zł = 100%
x = 120 razy 100/20 = 12000/20 = 600 zł
600 zł + 120 zł = 720 zl - nowe wynagrodzenie
zad 2
cęnę obniżono o 10 % czyli teraz jest 90%
90% = 360 zł
100% = x
x = 360 razy 100/90 = 36000/90 = 400 zł
2009-12-20T14:05:59+01:00
1.
120zł=20%x\*5
600=100%x
600+120=720zł
Nowe wynagrodzenie wynosi 720zł
2.
90%=360
10%=40
100%=400
Przed obniżką kosztowała 400zł