1.podaj autorów poniższych charakterystycznych powiedzeń:

wszystko płynie i niepodobna wstąpić dwa razy do tej samej rzeki-

przewyższałęm wszystkich autorytetem, ale władzy nie miałem więcej niż inni koledzy na urzędzie-
to wiem, że nic nie wiem-

2.napisz jaką inną nazwe nosiło każde z wymienionych wydarzeń historycznych:

epidemia dżumy w Europie w 1348 roku-

Bezkrwawny przewrót w Anglii w Xvii wieku, w wyniku którego tron przejął Wilhelm Orański-

ZBUNTOWANY PARLAMENT PARYSKI W XVII wieku-

Zobowiązania króla polski, że będzie przestrzegał praw Rzeczpospolitej: przyeileje szlacheckie tolerancja religijna-

3

Odpowiedzi

2009-09-14T13:39:09+02:00
Ad 2 Epidemia dżumy w europie-inna nazwa czarna smierc

Tylko tyle wiem ;p
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T14:34:17+02:00
1.
\wszystko płynie - HERAKLIT Z EFEZU
przeywższałem (...) - OKTAWIAN AUGUST
2.
dżuma - CZARNA ŚMIERĆ
bezkrwawy przewrót w Anglii - REWOLUCJA CHWALEBNA
parlament paryski - FRONDA
zobowiązania króla - ARTYKUŁY HENRYKOWSKIE
2009-09-14T15:05:41+02:00
1.
- Heraklit z Efezu
- Oktawian August
- Sokrates

2.
Czarna śmierć
Chwalebna rewolucja
1 3 1