Odpowiedzi

2009-12-20T13:02:55+01:00
Trójkąt o wymiarach 4cm, 3 cm, 5 cm to tzw. trójkąt egipski, który jest prostokątny.

Pole: 4×3×0,5

6cm²
2 3 2
2009-12-20T13:05:15+01:00
Wzór = 1/2 * ah
3* 4
-------= 6 cm (kwadrat )
2
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:07:27+01:00
Z twierdzenia pitagorasa a²+b²=c², mozna latwo sprawdzic, czy jest to Δ prostokatny.
3²+4²=5² - wychodzi, ze tak.

Nastepnie wiemy rowniez, ze przeciwprostokatna musi byc najdluzszym bokiem.
Czyli pole obliczymy ze wzoru ¹/₂a*h, gdzie:
a=3
h=4
P=½*3*4=6[cm²]
4 5 4