Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T13:11:08+01:00
CH4+ 2 O2---> CO2+ 2 H2O

proporcja
40m3 metanu--- x m3 CO2 wyemitowanego
0,0224m3 metanu--- 0,0224m3 CO2 ( 22,4 dm3= 0,0224m3)

x= 40m3

Wyemitowano 40m3 CO2
2009-12-20T13:50:18+01:00
CH₄ + 2O₂ -> CO₂ + 2H₂O
22,4dm³ CH₄ ----- 22,4dm₃ CO₂ <nie musi być w m³ bo się skraca>
40m³ CH₄ ----- 40m³ CO₂

ale ponieważ CH₄ stanowi 90% gazu ziemnego to powstanie:
40m³*0,9=36m³ CO₂
1 5 1